een week hier - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu een week hier - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu

een week hier

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

11 Februari 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Ik zit hier nu een week in Belo Horizonte en het is echt heel tof hier. Het is ongelooflijk om hier gewoon te leven en het bijna al normaal te vinden :).

Wat zijn we aan het doen en hebben we gedaan:

We zijn hier contacten aan het leggen in de sloppenwijk. Het is grappig om te merken dat wanneer we nu door deze wij heen lopen dat de kinderen al naar ons toe komen en dat ze nederlandse woordjes die we hen geleerd hebben roepen!! Afgelopen weekend zijn we op kamp geweest met 13 kinderen en dat is natuurlijk wel mijn ding en daarin hebben we echt op een ontspannen manier creatief leren omgaan met de taalbarriere!! Echt genieten.
We hebben heel gek gedaan (hele leuke spellen die ik zeker ga onthouden voor in nederland). een hoop gevoetbald en natuurlijk weer vele uno gespeeld.
De eerste avond bedachten de meiden op mijn kamer: haha onze leiding spreekt en verstaat toch geen portugees, maar ook begrepen ze al gauw dat dat niet betekende dat ze niet hoefden te slapen.. Nadat ze slaap lekker in het Nederlands hadden geleerd en vloeiend uitgesproken, vielen ze dan toch in slaap..
Verder merken Timon en ik heel erg dat God hier echt zo hard aan het werk is, we merken dat Hij echt een plan heeft met deze wijk en dit team en dat is erg tof.

Elke ochtend hebben we intersessie. Dat houd in dat 1 van de teamleden dit leid, in deze tijd gaan we ook echt met elkaar bouwen aan hoe we God stem kunnen verstaan aan de hand van een aantal stappen. Ik zie heel erg uit naar deze tijd. Dan hebben we overdag verschillende groepen die hier op verschillende tijden in huis komen, waar we een bijbelverhaal aan vertellen, spellen mee doen en huiswerk begeleiding krijgen ze. Daarnaast hebben huisbezoeken in de sloppenwijk Pedreira en gaan we vanaf deze week op bezoek bij een meisje dat gewoon nog nooit op school is geweest en eigenlijk bijna nooit buiten komt. We gaan haar elke week bezoeken en contact met haar leggen en tijd in haar investeren.
Ook gaan we als vast adres een meisje van 21/22 bezoeken die autistisch is, het verlangen is er echt om regelmatig contact met haar te hebben en een manier te vinden om dit te doen.

Ik kan natuurlijk nog veel meer vertellen, maar dan blijf thet ook niet fijn om te lezen dus ik ga er zo maar mee stoppen..

MAar goed, even nog een kleine schets van de temperatuur hier omdat ik jullie natuurlijk ook enigszins lekker wil maken. Het is nu 32 graden.. ik ben al lekker verkleurd, ik kom net uit mijn hangmatje boven op het dakterras, met een zelfgemaakt fris limoen sapje van een boom hier uit de tuin.

maar goed, nou dit was eventjes een update...

Fotows van het kamp staan op mijn site : www.flickr.com/marliesgraafland

  • 11 Februari 2009 - 22:56

    T(sj)imon:

    la la la, vet hier he. Beetje chillen met God. Activiteiten doen, lol hebben, weinig praten maar toch veel zeggen. Lekker bezig hoor. Zullen we nu even wat chocola en chips eten?

  • 12 Februari 2009 - 09:37

    Marieke:

    "met een zelfgemaakt fris limoen sapje van een boom hier uit de tuin" ... Hihihi! Ook dat heb je dus al geleerd,moet niet gekker worden! Heerlijk joh, volgens mij zit je daar helemaal op je plek marlies!
    X

  • 12 Februari 2009 - 10:00

    Linda:

    Wauw! Klinkt echt heerlijk daar! En wat n goed werk doen jullie! K hou van je berichten! Zó super mooi! =D x Linda

  • 12 Februari 2009 - 11:08

    Annemieke:

    He Marlies, super om die foto's te zien!! Ziet er heel gezellig uit. Leuk ook om weer te lezen hoe je het daar hebt en wat je gedaan hebt... Klinkt gewoon alsof je het erg naar je zin hebt (en dat zeg je zelf ook natuurlijk :))
    Hoop dat het alleen nog maar leuker wordt!! Knuffel Miek

  • 12 Februari 2009 - 16:12

    Femmie:

    Lieve Lies,
    Super berichtje weer!! Kan me zo voorstellen hoe gaaf het is om elke dag dingen te zien die God voor je ogen doet en zegent en dat je Hem dan in al ie elende daar ook kan zien... Echt onwijs bijzonder!!
    Zo te hore geniet je helemaal daar en ben je in de element...erg belangrijk zo ver van huis....
    Geniet nog lekker verder daar en succes de komende tijd!

    Dikke knuf... fem

  • 12 Februari 2009 - 21:04

    Jacoline:

    Wauw Marlies. Klinkt allemaal geweldig! Wat bijzonder dat je al zo snel daar went en dat het zo goed klikt allemaal.

    Qua temperatuur wil je natuurlijk helemaal niet met ons ruilen, wij hadden vandaag nog sneeuwbuien...

    Dikke hug,
    Jacoline


  • 13 Februari 2009 - 03:10

    Annieke En Ellen:

    Heey Marlies!

    Wat zien de foto's er leuk uit! We herkennen jullie huisdieren van hier. Alleen hebben wij ons groepje krioelende beestjes uitgemoord. Geniet er van daar zo!

    Groetjes van ons...

  • 13 Februari 2009 - 15:55

    Berber:

    Dat was jammer..je viel zomaar weg midden in een gesprek, maar helaas niets aan te doen :)
    We zitten te ver uitelkaar :P HAHA!
    Maar wel lachen dat we gewoon over skype met elkaar konden praten, alsof je dichtbijelkaar woont, maar toch zover weg zit.. Moeten we zeker vaker doen!:D
    Wel gezellig zo....
    Ik spreek je snel weer!! Fijne avond/middag nog!

    Liefs Berber

  • 15 Februari 2009 - 12:03

    Hanz:

    Tuuku!
    Wat gaaf te lezen zeg! 3 Maanden weg, niet niets, maar in elk geval veel succes en geluk daar!
    Tuuk tuuk!

  • 16 Februari 2009 - 13:31

    Kel:

    Geweldig om te lezen hoe je het daar hebt en hoe het daar is! Ik ga snel naar je andere site en wat foto's bekijken!
    Kroel!

  • 18 Februari 2009 - 18:33

    Cok & Ina:

    Hoi Marlies,
    Goed bezig, fijn dat je je er thuis voelt. Prachtige foto's. Wel wat warmer dan hier zeg. Succes met de kids en hartelijke groetjes.

  • 19 Februari 2009 - 17:21

    Heey Marlies:

    Wat fijn dat je echt merkt dat God daar zo hard aan het werk is.
    En dat Hij een plan heeft met die wijk en met jou (jullie), dat verbaasd me niks;)
    En niet te hard verkleuren hoor,(daar kan Henny niet zo goed tegen)
    Marlies, nog een fijn weekend en we houden contact.
    heel veel liefs van Alida.
    En de groetjes van Henny en de boys.


  • 24 Februari 2009 - 12:52

    Yann:

    Echt tof wat jullie daar doen! Ik ben van plan om in Augustus richting Brazilie te komen, kunnen jullie nog wat vrijwilligers gebruiken? Hopelijk hoor ik iets van je, mijn e-mail adres is yabab02@yahoo.com.
    Groetjes, Yann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Ik zal voor drie maanden naar Belo Horizonte in Brazilie vertrekken.. samen met Timon (een vriend/klasgenoot) van me. Hier zullen we onder de straatkinderen gaan werken.. uitgebreidere info komt later!! :) hier zal ik het een en ander schrijven over wat we meemaken zodat jullie het allemaal kunnen volgen!!

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 25973

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 01 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: