even een update - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu even een update - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu

even een update

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

19 Februari 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

ondertussen ben ik alweer twee en halve week hier. Ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin, geniet nog steeds van het heerlijke weer (en ja ben alweer wat meer verkleurd henny, sorry :P)

Afgelopen week is een hele drukke week geweest. We zijn nu met het officiele programma begonnen, wat betekent dat we vier groepen kinderen hebben van ong. 10 kinderen per groep. Alle vier van deze groepen komen twee keer in de week een dagdeel hier, dus dat is best druk. Ik draai zelf officieel twee groepen (soms drie) en de rest van de dagdelen gaan we over het algemeen de wijk in. (maar niks staat vast hier in brazilie hebben we al ervaren)

Ik merk dat ik het heel erg leuk vind met de kinderen, dat ik daar ook enorm van kan genieten. Aan de andere kant merk ik dat het rondlopen in de wijk me steeds meer begint te trekken. je loopt daar biddend rond en je kan vrij weinig van de mensen verstaan, maar het is bijzonder om bijbelstudie met ze te doen (als er vertaling bij is) en om er gewoon te zijn. lastig om te omschrijven, maar ik merk dat het me enorm trekt.

Afgelopen week was wel heel apart. In het team was s ochtends gebeden over de wijk en over wat we die dag zouden gaan doen enz. Uiteindelijk kwam er naar voren dat we ook een groep van gebed zijn en dat het goed zou zijn om ook echt in de wijk te gaan bidden. Afgelopen weken heb ik wel heel erg veel voor de mensen gebeden die we tegenkwamen of waar mee gepraat werd. maar nu gingen we zitten met zijn vieren en hebben gewoon gebeden daar (wel met ogen open om een beetje in de gaten te houden wat er om ons heen gebeurde). maar het is zo apart om op een plek te zitten bij een muur, waar een kind vanaf is geduwd en wat daar dus vermoord is (niet sinds wij hier zijn hoor), een muur waar een vrouw zelfmoord heeft geprobeerd te plegen. En dat wij daar dan als team mogen zitten, dat we daar bidden in drie talen en dat we die plaats gewoon mogen zegenen.

Daarnaast is er nog een andere ontwikkeling: we hebben namelijk de sleutel gekregen van het nieuwe huis.!!!!! Het is echt een schitterend gebouw waar het hele team in zal kunnen gaan wonen en waar de kinderen ruimte genoeg zulen hebben om lekker te knutselen, te spelen en op onze trampoline te springen!! Vandaag zijn we bezig gegaan met het schoonmaken van het huis en aankomende week zal er veel geklust worden en we hopen er volgende week allemaal (vanuit het huis waar wij nu zitten) in te trekken. Stukje bij stukje zal het gebouw echt helemaal zo opgeknapt worden zodat er echt voor iedereen een goede plek is. MAar dat zal stap voor stap gaan omdat er ook geen geld is om alles in een keer te doen.

Het is zo jammer dat ik niet alles op papier kan zetten omdat het dan wel heel lang word (en ik niks meer heb te vertellen als ik thuis kom)
dus ik laat het hier weer even bij.

Fotows van het huis zullen nog wel volgen...jullie horen snel weer van me!!


liefs marlies

voor foto´s:
www.flickr.com/marliesgraafland


en een laatste klein verzoek: wanneer iemand een reactie achterlaat zou het fijn als er even een letter van de achternaam of iets dergelijks bij zou kunnen dan weet ik ook wie er gereageerd heeft, want soms is het een beetje raden. thanks



  • 19 Februari 2009 - 21:48

    :

    Hey Marlies (en Timon),

    Leuk om jullie ervaringen met de kids te lezen! Tof dat jullie daar voor ze kunnen bidden!!

    Wij vroegen ons hier af, waar gaan jullie je onderzoek over doen? We zijn zeer nieuwsgierig, kun je er iets over vertellen in je volgende berichtje??

    Liefs,
    Suus en Lisa

  • 20 Februari 2009 - 11:51

    Carla Nagorka:

    He lieve Marlies, wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt, volgens mij zit je helemaal op je plek daar!
    Ik hoop dat jij en je ploeg daar veel zullen bereiken met jullie werk en we blijven voor jullie bidden. Leuke foto's ook trouwens.
    Groetjes van ons.

  • 20 Februari 2009 - 14:23

    Femke B (voorheen K):

    Lieve Marlies!!

    Super gaaf verhaal weer!! Echt iets wat je nooit meer gaat vergeten en waar je de rest van je leven steeds weer naar terug blijft kijken!! Ik hoop dat je de komende tijd ook lekker gaat verhuizen daar en een eigen plekje kan maken. De foto's zijn erg mooi!!
    Wat ik me afvroeg, is het niet zwaar om elke dag te werken met een groep en ook nog onderzoek te doen?? Of sluit dat op elkaar aan??

    Hele dikke knuffel en ik denk aan je!!
    Liefs fem b.

  • 22 Februari 2009 - 16:34

    Arne En Elvira Wijna:

    Hoi Marlies, wat geweldig om te lezen wat je daar doet en hoe God je gebruikt en nog gaat gebruiken. Best heftig om te lezen wat er alleen al gebeurt is bij één muur, je zult vast het nodige mee gaan maken, maar je weet vetrouw op God hij is jou rots. Dit wordt een hele bijzondere ervaring voor je. Groetjes Arne enElvira

  • 22 Februari 2009 - 18:08

    Wim En Nely:

    Hoi marliessie,
    Wat een prachtige foto's je hebt het erg goed daar!!erg leuk om te lezen wat je zoal doet,God is goed dat ook deze dingen mogelijk zijn!! hier gaat het goed, vanmorgen een mooie doopdienst gehad er waren 8 mensen die de keus gemaakt hebben, we prijzen God voor Zijn liefde!!!

    veel liefs van ons, bless you.

  • 22 Februari 2009 - 21:00

    Woenderik En Léonne:

    Hé lieve Marlies,
    Wat leuk om iedere keer je update te lezen. Geen heimwee, gelukkig! Dat gaat helemaal goed komen met jou in Brazilië tussen al die kinderen!
    Wat goed dat jullie zo biddend bezig zijn. Dan kan God jullie goed gebruiken.

    We hopen dat het een hele bijzondere leerervaring voor je zal zijn en zien uit naar je volgende update.

    Liefs,
    Woenderik en Léonne.

  • 23 Februari 2009 - 07:07

    Mariska V.Holst:

    Hoi Marlies

    Fijn dat alles zo goed gaat!
    Gods Kracht en Nabijheid toegewenst bij al het werk dat je daar doet.

    groetjes van ons

  • 23 Februari 2009 - 07:18

    E.vd B En A.vd E:

    Ja je vraagt erom hoor, we hebben een mooie naam bedacht. Al staat het toch een beetje crimineel. Begin je al Nederlandse prinsessencakejes te missen? Wij wel! En de hagelslag toevallig? Wij niet! haha want die hebben ze hier bij de specialiteiten staan.

    Groetjes van ons!

  • 23 Februari 2009 - 10:46

    Boy:

    Olá Marlies. Como é, tanto bem? Falo Português já? Espero que tu serás una grande ajuda para os povos lá. Naturalmente eu orarei para ti.

    Ciao, adeus.

  • 23 Februari 2009 - 17:29

    Karin De Lange Enfam:

    Hi Marlies,
    Wij bidden je "veiligheid', rust en veel veel plezier in deze ervaring toe. Wel ben ik beneiuwd, kwou het nog vragen voor je wegging...ben je bij Johan en Jeanette in Belo Horizonte aan het werk. Ze hebben veel projecten, maar ik was beneiuwd. Jij bent biddend bezig...God hoort....ook onze gebeden voor jou.
    Gr. Karin en Jan

  • 23 Februari 2009 - 18:42

    Gerard En Bianca:

    ha die marlies mooie verhalen om te lezen heel bijzonder we hopen dat veel mensen tot zegen en hoop mag zijn veel succses groeten van de willemsteinen marlies je bent goed bezig mazzel

  • 24 Februari 2009 - 09:31

    Hetty Van Den Brink:

    Hoi Marlies,

    Klinkt goed! Succes met het klussen! Hetty

  • 17 Maart 2009 - 19:44

    Gerard En Bianca:

    Hallo Marlies,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen je nog een hele fijne tijd toe met hele bijzondere ervaringen. Dat je het met kinderen leuk vindt weten wij kinderkamp was ook altijd geweldig.

    groeten van Gerard en Bianca Willemstein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Ik zal voor drie maanden naar Belo Horizonte in Brazilie vertrekken.. samen met Timon (een vriend/klasgenoot) van me. Hier zullen we onder de straatkinderen gaan werken.. uitgebreidere info komt later!! :) hier zal ik het een en ander schrijven over wat we meemaken zodat jullie het allemaal kunnen volgen!!

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 27748

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 01 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: