....... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu ....... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu

.......

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

24 Februari 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Hier maar weer eens een berichtje..

Als eerste wil ik jullie even bedanken voor de reacties die ik krijg!! Ik vind het echt heel erg leuk om te merken dat mensen mijn verhalen bij houden en ik geniet er echt van als ik dan weer een reactie lees van iemand!! Heel erg bedankt daarvoor!!!!

Afgelopen dagen hebben we vrij gehad en hebben dus vooral rustig aan gedaan. We hebben veel geslapen (we merken dat alle nieuwe indrukken toch wel erg veel energie kosten), en we zijn bezig geweest met concrete plannen maken voor het afstuderen en hebben ook goedkeuring voor onze plannen.
wat is de bedoeling dat het gaat worden:
en activiteitenmap voor 40 weken met daarin activiteiten op thema en beschrijving van problematiek. Dit om het programma met de vier groepen te draaien wat ik in het vorige bericht heb uitgelegd.

Het moet er als volgt uit komen te zien:

20 thema's. Bijvoorbeeld: samenwerken, eigenwaarde bevorderen, competitie, leren, grenzen enz

Die thema's uitwerken met: een bijbelverhaal (4 verhalen per thema), een activiteit (4x) en een creatieve activiteit (4x).

Verder zullen we als extra hier ook pagina's maken voor kinderen met autisme, LVG of andere beperkingen. Hier kunnen we dan een beschrijving bij zetten van wat het inhoud en aandachtspunten erbij. Hier kunnen ook aparte activiteiten voor gemaakt worden. We denken hierbij ook aan een leerboekje met plaatjes en woorden erbij. Denk bijvoorbeeld aan: douche, huis, bal, oma, slapen. Dit is vooral voor een meisje met een verstandelijke beperkingen dat hier in de wijk woont. Zij is nog nooit naar school gegaan en weet erg weinig. Dit boekje zou voor haar erg helpen om dingen te gaan herkennen, uit te gaan spreken en dergelijke.

We hebben heel erg veel zin in om hiermee aan de slag te gaan. Voor zover even het schoolgebeuren voor nu.

Afgelopen dagen hebben we wel wat typische dingen meegemaakt. hier een daarvan: We hebben Timon zijn verjaardag gisteren gevierd. Ter ere daarvan gingen we uit eten in een bbq-restaurant (megachic voor maar 12 euro pp met eten en drinken) jaja.. we hebben het zwaar.
Maar goed allemaal leuk en aardig, heerlijk gegeten, perfecte bediening enzovoort. Aan het einde kwamen er opeens vier obers aangelopen met een chocoladetaart met een sterretje erin. Met zijn allen gingen ze zingen voor Timon en ook de rest van de bediening kwam naar onze tafel gelopen... Maar wat gebeurd er: op hetzelfde moment word de rekening voor zijn neus gelegd. Maar dat zal onze pret niet drukken, ons verheugend op een stukje chocoladetaart. Maar zodra het lied afgelopen was, werd de taart weggehaald. In stomme verbazing bleven wij met zijn zessen achter... (zelfs de brazilianen waren in totale verwarring).....
Na vijf minuten nog niks teruggezien van de taart dus een van onze brazilianen besloot dapper om te vragen wat er aan de hand was. Wat blijkt..

het is een nepchocolade taart die ze gewoon elke keer gebruiken voor het zingen voor iemands verjaardag en dan is het klaar....

Timon zwaar teleurgesteld.. Maar wij hebben hier heel erg hard om gelachen!!

voor nu is dat weer even genoeg denk ik zo!!

groetjes


  • 24 Februari 2009 - 19:07

    Léonne:

    Wat een geweldige actie met die taart!

  • 24 Februari 2009 - 19:07

    Léonne:

    Wat een geweldige actie met die taart!

  • 24 Februari 2009 - 19:45

    Berber:

    mag ik even hartelijk lachen!!!!!:D:D:D:D:D

    wat een grap!! jammer voor timon, volgende keer beter ;)

    en wat een leuk afstudeerplan, word dus lekker druk komende tijd! succes!

    liefs Berber

  • 25 Februari 2009 - 05:51

    Tom:

    Bruine bonen is ook lekker;)

    Leuk dat het plan en beetje vorm krijgt. Ben benieuwd

  • 25 Februari 2009 - 09:18

    Eline:

    Hey hey marlies

    wat klinkt het allemaal gaaf joh wat je daar gaat doen! enne lekker eten voor zo weinig geld, smaakt natuurlijk ook 2x zo lekker!! haha

    je zit er alweer bijna een maand, gaat echt snel! weet dat ik aan je denk en met je meeleef hoor!!

    toch wel jammer dat ik niet in je koffer paste! haha.. enne heb je nog een adres waar je post kan ontvangen?

    liefs en een grote knuf

    Eline

  • 25 Februari 2009 - 11:19

    Linda :

    Hahaa oo wat grappig met die taart! Misschien ook n leuk idee voor in de steeg?! ;) als mensen jarig zijn ze lekker maken met n taart om ze vervolgens te vertellen dat het n neppert is! of is dat heel gemeen? :P Ik lees je blog nu trouw voor elke dienst in de steeg en hou iedereen op de hoogte! Je kreeg de lieve groetjes van 'jou groepje' ;) veel plezier daar nog meid! dikke kus!

  • 25 Februari 2009 - 12:24

    Elsbeth:

    Lieve Marlies,
    Haha, wat een geweldig grapje!! Het is dat ik geen taart kan opsturen, want die zijn hier overheerlijk!! Met veeeeel chocolade:p haha. Nou zitten we beiden alweer een maand in verwegistan! Tijd gaat snel;) vind het echt tof om te lezen, wat jullie allemaal gaan doen!, echt leuk:D heeel veel succes,

    Knuf

  • 25 Februari 2009 - 19:26

    Jacoline:

    Tjonge, wat een bak met die taart! Misschien kun je er zelf nog eentje bakken voor Timon, bij wijze van verjaardagskadootje? Ik stuur je wel het recept ;-)

    Leuk om steeds zo wat van je te horen. Het klinkt allemaal zo gaaf, dat het goed is dat je hier ook even verteld wat je voor je studie gaat doen. Anders zou je haast denken dat het een luie vakantie was ;-)

  • 25 Februari 2009 - 19:49

    Berdien:

    Nou Marlies wij hebben met de mannen op Bonair zaterdag jl. een ECHTE chocoladetaart gegeten ter ere van onze trouwdag!Een Bolo dus!Had je mij maar mee moeten nemen, want ik had wel voor een lekkere taart gezorgd ( monchou ofzo!!)
    Blij om te lezen dat het goed gaat en we wensen je Gods zegen toe en dat je tot zegen mag zijn voor ieder om je heen...weet je nog van die parel???
    De echte schoonheid zit van binnen,maar pas als het naar buiten komt kunnen de mensen de ware schoonheid zien!
    liefs ook namens Enno

  • 26 Februari 2009 - 13:37

    ARON:

    ey maries

    hoe is het met jouw in braziele alles oke.
    het lijk me wel moeilijk om met die jongeren over weg te gaan.
    met mij is alles goed op school en op me werk.
    ik hoop dat je snel weer kom.

    doei van aron

  • 26 Februari 2009 - 13:54

    Karin:

    ja ja, zo zie je, je bent niet zomaar ingeburgerd in braziliaans gebruik...maar dat maakt je ervaring des te leuker...is dat goed nederlands? Wel een goedkope oplossing, mischien doe ik dat ook maar op verjaardagen hier....moet toch al genoeg bakken! Gr. Karin

  • 04 Maart 2009 - 19:38

    Astrid:

    Je bent flink druk daar! Zet 'm nog op verder. Ben vanaf volgende week een beetje bij je "in de buurt", nou ja, relatief dan, ik ga naar Cuba. Groetjes daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Ik zal voor drie maanden naar Belo Horizonte in Brazilie vertrekken.. samen met Timon (een vriend/klasgenoot) van me. Hier zullen we onder de straatkinderen gaan werken.. uitgebreidere info komt later!! :) hier zal ik het een en ander schrijven over wat we meemaken zodat jullie het allemaal kunnen volgen!!

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 27864

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 01 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: