het eerste bericht uit Brazil - Reisverslag uit Nieuwerbrug, Nederland van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu het eerste bericht uit Brazil - Reisverslag uit Nieuwerbrug, Nederland van Marlies Graafland - WaarBenJij.nu

het eerste bericht uit Brazil

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Februari 2009 | Nederland, Nieuwerbrug

Ha iedereen,

nou bij deze dan het aller aller aller eerste berichtje vanuit Brazil. We zijn twee uur geleden aangekomen op de plaats van bestemming. Na een reis van 25 uur ben je blij om gewoon even wat te eten en op de bank te hangen. En ja hoor, marlies was gewoon blij zelfs met de eerste en zeker niet de laatste bruine bonen die ik hier ga eten.

De reis is allemaal goed gelopen, soms wel lang wachten, maar de bagage was allemaal weer bij ons toen we het vliegtuig in Belo Horizonte uitstapten.

Ik vind het erg bijzonder. De nacht voordat ik wegging (zondag op maandag) heb ik echt heerlijk geslapen (niet gedroomd, wakker geweest of iets) en eigenlijk tot op dit moment gaat het heel goed!! (God geeft rust hmmm)
We zijn hier nu aangekomen, fotows van het huis en dergelijken zal ik nog wel eens sturen, maar we zijn er nog maar twee uurtjes dus eerst zelf maar eens rondkijken.

WE zijn hier van het vliegveld op gehaald in een jeep met ramen open en nog was het behoorlijk warm!!! Heerljk, zonnetje.

Wel even een klein beetje schrikken toen bleek dat we de eerste twee weken eigenlijk ook al in de slopppenwijk wonen, terwijl we dachten dat we de eerste twee weken nog net hierbuiten zouden wonen. Maar helemaal leuk. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan met de taalbarriere en de kinderen. Vandaag hebben we eigenlijk nog vrij, maar over een half uurtje komen er een stuk of 20 kinderen hierheen en ik denk dat ik me er maar toe ga zetten om toch het eerste contact te gaan leggen!!

Eigenlijk heb ik nu een beetje te veel in mijn hoofd om er iets gestructureerd van te schrijven. Later meer.. maar de reis en dergelijke is dus goed gegaan!!!

bedankt voor het gebed en de lieve reacties!!

liefs

  • 03 Februari 2009 - 14:31

    JenJ:

    Zo, de eerste reaktie is binnen!!!
    Fijn dat alles goed is gegaan, geniet er lekker van!!!

    Tot snel

  • 03 Februari 2009 - 14:33

    :

    Maak er een mooie tijd van!

    Liefs

  • 03 Februari 2009 - 14:34

    Wijnie:

    Héérlijk om te lezen dat je goed aangekomen bent, Marlies.
    Ik lees dit bericht met kachels die hier volle bak draaien. Wat een verschil met de temperaturen daar bij jou.
    Ik ga zeker je belevenissen blijven volgen.

    God bless you!

  • 03 Februari 2009 - 14:43

    Willeke:

    Woh wat een lange reis.
    Gelijk in de sloppenwijken wonen kan jij gelukkig wel aan hoor.
    Wat fijn dat je bruine bonen met van alles en nog wat kan combineren he.
    Straks ben je terug in holland en wil je niet anders meer.
    Dikke knuf

  • 03 Februari 2009 - 15:39

    Ruud & Carla:

    Blij dat jullie goed aangekomen zijn , wij wensen jullie Gods zegen en hulp toe , groetjes aan Timon

  • 03 Februari 2009 - 17:25

    Berber:

    Heey Mlies,

    Super dat je goed bent aangekomen!!! En de warmte...tja lekker he;) Beter dan de Finse kou:P

    Veel plezier daaro!! En neem de tijd om te wennen aan alles, zijn wij ook aan het doen!!

    Liefs Berber

  • 03 Februari 2009 - 22:00

    Tante Hennep:

    hoi marlies, fijn dat je veilig op warme bodem bent geland. we volgen je belevenissen op afstand

  • 03 Februari 2009 - 23:04

    Henny, Alida En Kids:

    Hey Marlies,

    Super dat het goed gegaan is! Het heeft hier gesneeuwd...! Niks geen open dak, wit wel... We houden contact!!
    Liefs van ons!!

  • 04 Februari 2009 - 10:55

    Astrid:

    Mooi dat je in goede orde aangekomen bent en geniet zeker verder van alle bruine bonen!!

  • 04 Februari 2009 - 20:06

    Ankie:

    mooi zo dat het goed gaat en dat je goed bent aan gekomen
    kusjes

  • 04 Februari 2009 - 20:18

    Annie En Peter:

    Hoi lieve Marlies.
    Dat is heeeeel normaal hoor, dat verwarrend in de war zijn de komende tijd. Heftig hoor alle aanpassingen. We bidden voor je dat je je goed kunt aanpassen aan de cultuur en daar ook goed je grenzen in kunt aangeven want soms kunnen ze je ook helemaal overlaaaaaden met indrukken omdat dat voor hun normaal is. En als je even helemaal de weg kwijt bent...dat is heel vervelend maar hoort er helemaal bij (we kennen het). Schrijf ons dan maar! Heel veel liefs Peet en An

  • 05 Februari 2009 - 00:51

    Annemieke:

    He Marlies, super dat je goed bent aangekomen en dat het zo goed gegaan is, en nog steeds!!! Tot het volgende berichtje :) Liefs Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Ik zal voor drie maanden naar Belo Horizonte in Brazilie vertrekken.. samen met Timon (een vriend/klasgenoot) van me. Hier zullen we onder de straatkinderen gaan werken.. uitgebreidere info komt later!! :) hier zal ik het een en ander schrijven over wat we meemaken zodat jullie het allemaal kunnen volgen!!

Actief sinds 22 Dec. 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 27251

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 01 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: